Filozofia Lean i myślenie Kaizen są bardzo odkrywcze dla pewnych kultur biznesowych, w których konieczne jest zaangażowanie wszystkich pracowników, niezależnie od poziomu organizacji, w której się znajdują.
Osiągnięcie doskonałości operacyjnej jest celem tej metodologii i w tym celu przedstawia nowe zasady i pomysły, za pomocą których można zmodyfikować zachowanie i zaangażowanie wszystkich członków organizacji. Jest to jedna z najskuteczniejszych form przywództwa, tym bardziej, że nie koncentruje się na codzienności, a raczej na filozofii pracy, która wykracza poza problemy i rozwiązania, które są realizowane w rutynie pracy.
Wdrażanie metodologii Lean w firmie wiąże się z nową nauką i sposobami działania, co zwykle wywołuje pewien strach i niepewność. Aby każdy członek firmy zrozumiał myślenie Kaizen i zintegrował go ze swoim sposobem pracy, najprostszą rzeczą jest postępowanie zgodnie z mapą drogową, która pomaga skutecznie wprowadzać zmiany i kierować wszystkimi działaniami w kierunku poszukiwania doskonałości operacyjnej.
Cel usługi:
Audyt mający na celu zdefiniowanie możliwości usprawnienia procesów produkcyjnych i wspierających produkcję z zastosowaniem narzędzi Lean Management.
Ramowy program usługi
Audyt rozpoczyna się przejściem konsultantów (wraz z przedstawicielem Firmy ) przez wydziały Firmy i stanowiska pracy. Następnie prowadzone są spotkania indywidualne (w razie potrzeby może w nich uczestniczyć kilka osób z danego obszaru) przedstawicieli Firmy z konsultantami oraz analiza odpowiedniej dokumentacji . W czasie audytu konsultanci proszą o wyznaczenie menadżera (jego indywidualna, średnia dyspozycyjność to ok. 50% jego czasu pracy podczas wszystkich dni trwania audytu) , znającego zagadnienia audytowanych obszarów i mogącego zorganizować spotkania indywidualne na różnych obszarach oraz umożliwić analizę dokumentacji.
Efekty usługi
Uzyskanie kompleksowej diagnozy obecnego stanu przedsiębiorstwa dla planowania dalszych systemowych działań opierając się o priorytety i realizację celów przedsiębiorstwa
Audyt zostanie podsumowany raportem, który zostanie zaprezentowany Kierownictwu firmy na Strategicznej Sesji pracy. Raport między innymi będzie zawierać:
Cel usługi:
Audyt technologiczny wskazuje obszary będące podstawą dalszego rozwoju przedsiębiorstwa oraz te, w których potrzebne jest wsparcie. Ocenia aktualny potencjał produkcyjny i technologiczny, stosowane procedury i zasady organizacji oraz identyfikuje silne i słabe strony przedsiębiorstwa w oparciu o ocenę zasobów kadrowych, infrastruktury, wykorzystywanych technologii w procesach wytwarzania i produktach oraz know-how firmy. Wykorzystywany jest do określenia kierunków rozwoju przedsiębiorstwa pod kątem pozyskania i wykorzystania nowych technologii.
Ramowy program usługi
Audyt rozpoczyna się przejściem konsultantów (wraz z przedstawicielem Firmy ) przez wydziały Firmy i stanowiska pracy. Następnie prowadzone są spotkania indywidualne (w razie potrzeby może w nich uczestniczyć kilka osób z danego obszaru) przedstawicieli Firmy z konsultantami oraz analiza odpowiedniej dokumentacji . W czasie audytu konsultanci proszą o wyznaczenie menadżera (jego indywidualna, średnia dyspozycyjność to ok. 50% jego czasu pracy podczas wszystkich dni trwania audytu) , znającego zagadnienia audytowanych obszarów i mogącego zorganizować spotkania indywidualne na różnych obszarach oraz umożliwić analizę dokumentacji.
Efekty usługi
Uzyskanie kompleksowej diagnozy obecnego stanu przedsiębiorstwa dla planowania dalszych systemowych działań opierając się o priorytety i realizację celów przedsiębiorstwa
Audyt technologiczny pozwoli przedsiębiorstwu:
Czas realizacji: 16 h lekcyjnych
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami związanymi z koncepcją Lean Management, przedstawienie w jaki sposób wdrożenia realizowane były w innych zakładach oraz dzięki dużej ilości Case Study zainspirować, uświadomić potrzebę, dostarczyć argumentów, a w konsekwencji przekonać do wdrożenia w organizacji uczestników, stylu zarządzania opartego na metodologii LM. Przekazanie wiedzy dotyczących sposobu rozpoczynania projektu LM oraz wdrażania jego podstawowych narzędzi.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Uczestnik szkolenia dowie się czym jest Lean, jaka jest jego historia i dlaczego przedsiębiorstwa sięgają po narzędzia Lean. Zrozumie również, czym różnią się od siebie narzędzia Lean i gdzie mogą mieć zastosowanie. Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił samodzielnie wskazać obszary marnotrawstwa w swoim otoczeniu oraz wybrać narzędzia Lean pozwalające na eliminację tych marnotrawstw. Będzie potrafił zorganizować i wdrożyć prosty system KAIZEN w swoim przedsiębiorstwie oraz wdrożyć podstawy 5S. Uczestnik będzie miał świadomość, że zaangażowanie wszystkich pracowników każdego dnia generuje większy postęp niż jednorazowe projekty i usprawnienia.
Czas realizacji: 16 h lekcyjnych
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z jednym z podstawowych narzędzi Lean Management, jakim jest 5S. System 5S jest jednym z fundamentalnych elementów Lean Management oraz jednym z podstawowych narzędzi służących stabilizacji procesów. Dzięki 5S otrzymujemy niezbędne standardy pozwalające na dalsze doskonalenie, taktowanie, balansowanie czy słynny pull (wyciąganie) w procesach.
System 5S pozwala pracownikom na zbudowanie bezpiecznego i funkcjonalnego miejsca pracy oraz dynamiczne zarządzanie wizualne procesem. Dzięki tym czynnikom możliwym staje się wzrost zaangażowania pracowników oraz ich satysfakcji z wykonywanej pracy.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Czas realizacji: 16 h lekcyjnych
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami związanymi z koncepcją Total Productive Maintenance (TPM). Praktyczne przećwiczenie podstawowych elementów TPM
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Czas realizacji: 16 h lekcyjnych
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zaawansowanymi narzędziami analitycznymi wykorzystywanymi przy wdrożeniu TPM. Zapoznanie uczestników z kolejnymi krokami wdrożenia TPM w przedsiębiorstwie oraz obliczanie i omówienie wskaźników efektywności wdrożenia.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Czas realizacji: 16 h lekcyjnych
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami związanymi z motywacją podwładnych oraz roli lidera w zarządzaniu zmianą. Uczestnicy zapoznani zostaną z przykładowymi systemami motywacji pracowniczej oraz systemami sugestii związanymi ściśle z pozytywnym wdrożeniem Lean Management. Nauczą się zarówno projektować tego typu systemy, jak i w jak sposób czerpać z nich największe korzyści dla zakładu.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Uczestnik szkolenia dowie się o roli motywacji w zrządzaniu ludźmi, w jaki sposób nagradzać pracowników, oraz jak stworzyć system sugestii (motywacyjny) który pozwoli zarówno zwiększyć satysfakcję z pracy pracowników, jak i przyniesie największą wartość dodaną dla zakładu. Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił samodzielnie stworzyć system motywacyjny oparty na pomysłach optymalizacyjnych zgłaszanych przez pracowników. Będzie umiał odpowiadać na zarzuty niezadowolonych podwładnych jak i prawidłowo ocenić jakich technik i argumentów użyć w konkretnej sytuacji. Uczestnik zostanie uwrażliwiony na zauważanie potencjału każdego pracownika w którym drzemie siła pozwalająca zmieniać przedsiębiorstwo.
Czas realizacji: 8h lekcyjnych (otwarte), 16h lekcyjnych (zamknięte)
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie szybkiego przezbrojenia SMED.
Szkolenie kierowane jest do wszystkich pracowników przedsiębiorstw z wdrożonym Lean Management pracowników działów utrzymania ruchu, mechaników, kierowników, brygadzistów, mistrzów, liderów, operatorów oraz wszystkich osób zainteresowanych tematyką SMED. Szkolenie może być realizowane w formie otwartej (warsztaty w formie case study) lub zamkniętej – praca na konkretnym procesie przezbrojenia w fabryce Klienta
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Praktyczne poznanie i zastosowanie techniki SMED, umiejętność przygotowania i zastosowania SMED w swojej organizacji. Osiągnięcie wymiernych korzyści dla zakładu:
Czas realizacji: 16 h lekcyjnych
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z narzędziami zarządzania jakością oraz ich praktycznego zastosowania w procesie produkcyjnym. Szczególny nacisk podczas zajęć kładziony jest na praktyczne zastosowanie narzędzi TQM. Głównym założeniem warsztatów jest przekonanie o roli jaką pełni pracownik operacyjny w budowaniu jakości produktu. Wbudowanie jakości w proces jest jednym z podstawowych elementów na drodze do sukcesu przedsiębiorstwa. Myśl przewodnia, która przyświeca warsztatom: „zero błędów”.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Czas realizacji: 16 h lekcyjnych
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami związanymi z koncepcją Total Flow Management. Uczestnicy poznają sposób przejścia z systemu produkcyjnego pchającego na system stający. Poznają narzędzia i metody pomagające usprawniać przepływy w swoich organizacjach, oraz identyfikować i eliminować wąskie gardła w procesach produkcyjnych.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Czas realizacji: 16 h lekcyjnych
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami związanymi zarządzaniem projektem i zmianą w zakładzie. Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób odpowiednio zaplanować i wykonać projekt wprowadzający zmianę w zakładzie. Poznają rolę lidera w przeprowadzania zmian.
Szczegółowe informacje o usłudze
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Uczestnik szkolenia dowie się w jaki sposób zarządzać projektem. W jaki sposób odpowiednia przeprowadzić zmianę w organizacji. Jaka jest rola lidera w przeprowadzaniu zmiany oraz w jaki sposób efektywanie komunikować się w zespole. Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił samodzielnie stworzyć harmonogram oraz plan projektu. Będzie umiał poprowadzić zmianę w swoim miejscu pracy.
Czas realizacji: 16 h lekcyjnych
Cel usługi:
TWI to metoda zarządzania, która polega na rozwijaniu umiejętności instruowania pracowników, budowania z nimi dobrych relacji oraz zapewnienia bezpieczeństwa pracy u kadry zarządzającej – kierowników produkcji, liderów, brygadzistów. Ciągłe doskonalenie standardów produkcji poparte dobrymi relacjami przełożonego z pracownikiem jest gwarantem sukcesu pracy zespołowej w przemyśle.
Celem szkoleń jest nauczenie się odpowiedniego przekazywania wiedzy i umiejętnościniezbędnych na danym stanowisku pracy oraz ujednolicenie pracy a ostatecznie – zwiększenie efektywności pracy. Dzięki tej metodzie zwierzchnicy uczą się również budowania satysfakcjonujących i partnerskich relacji z podwładnymi oraz bycia nie tylko zwierzchnikami, ale również partnerami swoich podwładnych.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Czas realizacji: 16 h lekcyjnych
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z techniką rozwiązywania problemów – Problem Solving oraz nabycie umiejętności praktycznego jej stosowania w przedsiębiorstwie z wykorzystaniem różnych metod. Szkolenie kierowane jest do kierownictwa, menedżerów, inżynierów, wszystkich pracowników produkcyjnych oraz osób chcących doskonalić się w zakresie kompleksowego rozwiązywania problemów.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Czas realizacji: 10 h lekcyjnych
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami związanymi z metodą Value Stream Mapping (VSM). Rysowanie mapy stanu obecnego na podstawie sumulowanego procesu produkcyjnego. Analiza mapy i projekt mapy stanu przyszłego. Poznanie koncepcji związanych z optymalizacją procesów z wykorzystaniem metody VSM takich jak lead time, wartość dodana i marnotrawstwo.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Czas realizacji: 16 h lekcyjnych
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami związanymi z z metodą Value Stream Mapping (VSM) oraz SMED. Rysowanie mapy stanu obecnego na podstawie wybranego procesu produkcyjnego w firmie Klienta. Analiza mapy i projekt mapy stanu przyszłego. Zastosowanie metody SMED do skrócenia czasów przezbrojeń maszyn. Poznanie koncepcji związanych z optymalizacją procesów z wykorzystaniem metody VSM takich jak lead time, wartość dodana i marnotrawstwo.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Cel usługi:
Lean Management to nowoczesne zarządzanie (działania usprawniające),skupiające się na systematycznym poszukiwaniu i eliminacji strat w realizowanych procesach. Zidentyfikowane straty są analizowane i oceniane. Definiowane są sposoby ich eliminacji lub minimalizacji. Celem usługi jest wdrożenie LM w zakładzie Klienta wspólnie z nim, przeszkolenie kadry oraz przygotowanie zespołu pracowników do samodzielnych wdrożeń LM w przyszłości.
Ramowy program usługi
Krok 0 – Audyt przedwdrożeniowy Lean Management
Krok 1 – Przygotowanie wdrażania
Krok 2 – Analiza
Krok 3 – Rozpoczęcie i kontynuacja wdrażania pilotowego
Krok 4 – Pomiar, doskonalenie i rozszerzenie wdrożenia
Efekty usługi
Cel usługi:
System 5S jest jednym z podstawowych narzędzi służących stabilizacji procesów. Dzięki 5S otrzymujemy niezbędne standardy pozwalające na dalsze doskonalenie, taktowanie, balansowanie czy wdrożenie systemu pull (wyciąganie) w procesach.
Podpowiemy, jak przeprowadzić akcję czerwonych kartek, zbudować instrukcję czyszczenia czy też wykonać pierwszy audyt systemu 5S, jak uczyć pracowników i jak zbudować kulturę organizacyjna skierowaną na ciągłe doskonalenie. Wdrożenie 5S na obszarach pilotowych realizujemy razem z klientem i wspieramy Go na każdym etapie projektu.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Cel usługi:
SMED to mechanizm efektywnego wykorzystania maszyn związany ze skracaniem czasów przezbrojeń maszyn i urządzeń, polegający na: przeanalizowaniu sekwencji czynności składających się na proces przezbrajania, zoptymalizowaniu i maksymalnym ułatwieniu kluczowych, ze względu na czas trwania, czynności przestawiania maszyny / urządzeń; wynikiem prac powinna być karta standaryzacji przezbrojenia obowiązująca na każdym analizowanym stanowisku. SMED jest uznawany za najskuteczniejszą metodę skracania czasu przezbrojenia, dzięki której można zredukować trudne, czasochłonne i pełne marnotrawstwa działania. System SMED jest prosty i uniwersalny.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Cel usługi:
System Sugestii pracowniczych jest jednym z najefektywniejszych sposobów pozyskania wiedzy i pomysłów doskonalących od pracowników przedsiębiorstwa. Znacznie zwiększa też zaangażowanie pracowników w inicjowanie pomysłów i zmian mających na celu przyniesienie realnych oszczędności swojemu zakładowi pracy. Polega on na stworzeniu takiego systemu premiowania, aby każdy z pracowników mógł zgłosić swój pomysł na usprawnienie pracy swojej, swojego zespołu, lub zakładu. Pomysł musi generować realne oszczędności dla firmy.
Celem współpracy jest wspólne wdrożenie systemu sugestii pracowniczych wraz z klientem, który przynosić będzie dla Niego realne oszczędności, poprzez zaangażowanie pracowników wszystkich szczebli w rozwój firmy.
Ramowy program usługi
I ETAP – Projektowanie systemu sugestii pracowniczych
II Etap – Wdrażanie systemu sugestii pracowniczych w Zakładzie
Efekty usługi
Bezpośrednią wartością dodaną dla Klienta, będzie wdrożony i działający system sugestii pracowniczych, który pozwoli zarówno zwiększyć satysfakcję z pracy pracowników, jak i przyniesie realne oszczędności dla zakładu. Wybrani pracowniczy przeszkoleni zostaną z zasad budowania systemów sugestii, dowiedzą się o roli motywacji w zrządzaniu ludźmi oraz w jaki sposób nagradzać pracowników, Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił samodzielnie stworzyć system motywacyjny oparty na pomysłach optymalizacyjnych zgłaszanych przez pracowników.
Cel usługi:
TPM , należy do grupy programów Doskonałości Operacyjnej, które skierowane są do firm wytwarzających produkty w systemie ciągłym, masowym, wielkoseryjnym, a także organizacji utrzymujących duży park maszynowy. Celem nadrzędnym TPM jest zero awarii i zero defektów wynikających z pracy maszyny. Celem usługi jest wdrożenie TPM w zakładzie Klienta, wspólnie z nim, przeszkolenie kadry oraz przygotowanie zespołu pracowników do samodzielnej obsługi i rozszerzania systemu w przyszłości.
Ramowy program usługi
I Etap – Przygotowania
Krok 1 – Deklaracja Zarządu o rozpoczęciu programu TPM.
Krok 2 – Przeprowadzenie szkoleń wstępnych i kampanii informacyjnej.
Krok 3 – Organizacja struktury TPM i określenie programu pilotażowego.
Krok 4 – Określenie polityki i celów TPM.
Krok 5 – Stworzenie planu wdrożenia.
II Etap – Wdrożenie
Krok 7 – Rozpoczęcie działań związanych z programem TPM (autonomiczne utrzymanie ruchu, planowe utrzymanie ruchu, ciągłe doskonalenie oraz szkolenia zwiększające kompetencje załogi). Są to działania nastawione na zwiększenie efektywności procesu.
Krok 8 – Rozszerzenie działań o wczesne zarządzanie utrzymaniem ruchu już podczas planowania wytwarzania nowych produktów.
Krok 9 – Wprowadzanie działań zapewniających utrzymanie jakości.
Krok 10 – Budowa efektywnego wsparcia produkcji w procesach biurowych i administracji.
Krok 11 – Budowa bezpiecznego środowiska pracy oraz redukcja negatywnego wpływu zakładu na otoczenie.
III Etap – Stałe stosowanie zasad TPM
Krok 12 – Stosowanie wdrożonych działań z konsekwentnym ich rozszerzaniem na całą organizację. Ciągłe doskonalenie przedsiębiorstwa.
Efekty usługi
Cel usługi:
Celem usługi jest usprawnienie procesów produkcyjnych i biznesowych realizowanych w firmie Klienta poprzez wykorzystanie metody VSM – Value Stream Mapping. Zastosowanie w/w metody przyczyni się do eliminacji wąskich gardeł w procesie, skrócenie tzw. Lead Time (czasu cyklu), czyli czasu trwania procesu od momentu złożenia zamówienia do wpłynięcia należności za wykonaną usługę lub towar. Metoda z powodzeniem wykorzystana może być także do usprawnienia procesów biurowych i administracyjnych takich jak funkcjonowanie działu sprzedaży, lub obsługa reklamacji. Elementem usługi jest także przeprowadzenie szkolenia z VSM dla wybranych pracowników firmy Klienta.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Czas realizacji: W zależności od sposobu współpracy i tematyki
Cel usług:
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Mierzalnymi efektami zmiany dla organizacji osiągniętej poprzez usługę są np.:
Potrzebujesz doradztwa
w sprawie usług Lean / Kaizen?
Zadzwoń i dowiedz się więcej
lub wyślij wiadomość do naszego eksperta.