Jesteśmy firmą doradczą, która świadczy przede wszystkim usługi mające na celu optymalizację działania oraz osiągnięcie wysokiej efektywności i innowacyjności przedsiębiorstw produkcyjnych, firm usługowych i innych grup klientów.
Świadczymy usługi na rynku globalnym. Dotychczas zrealizowaliśmy projekty dla przedsiębiorstw działających na rynku południowo-amerykańskim oraz europejskim. Jesteśmy mobilni, nie istnieją dla nas bariery geograficzne ani kulturowe czy językowe. Jednocześnie współpraca zagraniczna wzbogaciła nas, dzięki czemu możemy zaoferować naszym klientom szerokie spektrum różnorodnych rozwiązań.
Skuteczność działania, innowacyjność, znajomość aktualnej wiedzy i praktyki biznesu, międzynarodowość oraz gwarancja poufności – to nasze atuty.
Rada Programowa jest organem doradczym Zarządu Instytutu Instustry 4.0.
Zadaniem Rady Programowej jest wsparcie merytoryczne i doradcze, w tym wskazywanie obszarów tematycznych i długoterminowych kierunków rozwoju działalności Instytutu oraz sygnalizowanie istotnych i aktualnych problemów branży, które powinny znaleźć się w sferze zainteresowania Instytutu.
Członkowie Rady opiniują, służą radą i doświadczeniem, wyznaczają dalekosiężny horyzont rozwoju.
Wykonywanie funkcji członka Rady Programowej ma charakter społeczny i nie jest wynagradzane a ewentualna praca w Zespołach Programowych Rady może być wynagradzana na podstawie odrębnych umów.
Profesor tytularny nauk ekonomicznych w zakresie organizacji i zarządzania. Obecnie profesor w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Wcześniej w latach 1973-2018 pracownik badawczo-dydaktyczny Uniwersytetu Gdańskiego.
Doktor honoris causa Uniwersytetu Biottera w Bukareszcie [2004] i Politechniki Śląskiej w Gliwicach [2016]. Zajmuje się problemami zarządzania organizacjami oraz doskonalenia różnorodnych form organizacji i systemów zarządzania. Specjalnością naukową jest problematyka dotycząca różnorodnych aspektów zarządzania strategicznego, w tym innowacyjność.
Autor wielu oryginalnych – z tego zakresu – prac naukowo badawczych, aplikacyjnych oraz ekspertyz. Posiada doświadczenie w kierowaniu instytucjami naukowymi oraz projektami naukowo – badawczymi o charakterze wdrożeniowym. Pełni i pełnił odpowiedzialne funkcje w środowisku naukowym. Jest Honorowym Przewodniczącym Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk.
W latach 2003-2020 był jego Przewodniczącym. W latach 2007-2016 był członkiem Sekcji Nauk Ekonomicznych Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów, a w latach 2013–2016 jej Przewodniczącym i członkiem Prezydium tej Komisji. Doświadczony ekspert ds. restrukturyzacji przedsiębiorstw.
Prof. Bogdan Nogalski to doświadczony członek Rad Nadzorczych różnych przedsiębiorstw i instytucji. Obecnie przewodniczący Rady Nadzorczej spółki giełdowej SEKO S.A. w Chojnicach.
Absolwent Politechniki Warszawskiej na Wydziale Mechaniczno-Technologicznym w Instytucie Organizacji i Zarządzania. Początki jego kariery związane były z Instytutem Organizacji Przemysłu Maszynowego, gdzie w latach 1982-1987 był zatrudniony jako Starszy Asystent. Następnie do 1988 roku pełnił stanowisko Projektanta Systemów w „InterAms II” Sp. z o.o.
Będąc jednym z twórców SIMPLE S.A odpowiadał na stanowisku Głównego Projektanta Systemów za tworzenie i rozwój oferowanych rozwiązań. W latach 1992-1997 członek Zarządu Spółki odpowiedzialny za rozwój.
Po roku 1997 wrócił na stanowisko Głównego Projektanta Systemów i zajmował się tworzeniem podstawowego produktu firmy – systemu SIMPLE SYSTEM V. W 2006 roku został powołany na stanowisko Wiceprezesa Zarządu SIMPLE S.A., odpowiedzialnego za rozwój produktów, a w grudniu 2007 roku objął stanowisko Prezesa Zarządu.
Od roku 2021 pełni Dyrektora do spraw Badań i Rozwoju. Obecnie zajmuje się implementacją algorytmów sztucznej inteligencji do systemów SIMPLE.
Prezes Fundacji ArchitectsPL zajmującej się popularyzacją idei otwartości oraz nowych technologii w miastach polskich, gdzie min. przy współpracy z samorządami Polski oraz Litwy w roku 2019, Fundacja ustanowiła Rekord Guinnessa. W latach 2018 – 2021 Pełnomocnik Prezesa Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji ds. Smart City.
Absolwent wielu polskich Uczelni : Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego , Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, doktorat Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy badawczej zajmował się się tematyką Otwartych Ekosystemów Informacyjnych, Otwartych Danych oraz Interakcjami pomiędzy użytkownikami sieci telekomunikacyjnych i Internetu. Od kilku lat związany również z Akademią Górniczo Hutniczą w Krakowie, członek Rady Społecznej Wydziału Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji oraz z Politechniką Warszawską, Wydziałem Matematyki i Nauk Informacyjnych, zasiada w Radzie Pracodawców.
W roku 2017 wyróżniony przez Polska Izbę Informatyki i Telekomunikacji tytułem „Cyfrowa Osobowość roku 2017 w Polsce”.
W roku 2021 otrzymał wyróżnienie specjalne redakcji MIT Sloan Management Review Polska oraz ICAN Institute w kategorii Odpowiedzialna Technologia – Mistrz Innowacyjnej Transformacji.
Zawodowo od 20 lat związany z branżą telekomunikacyjną, gdzie pełnił funkcje Dyrektora Internetu Rzeczy i Zaawansowanych Technologii Orange Polska, Dyrektora Centrum Badawczo – Rozwojowego Orange Polska, Dyrektora Platform Usługowych i Middleware Orange Labs oraz API Transformation Leader for Europe . Najciekawsze projekty w jakich brał udział to min: BIHAPI www.bihapi.pl, największa Polska inicjatywa otwierająca samorządy polskie nagrodzona, nagrodą specjalną jako najlepszy projekt Smart City w 2016 roku. „Dane po warszawsku” projekt zrealizowany z funduszy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, dzięki któremu zostało udostępnionych w Warszawie ponad 230 zbiorów otwartych danych reprezentujących Miasto st. Warszawę.
Twórca jednej z najbardziej popularnych nazw marketingowych „ZETAFON”
Mariusz Bednarek jest Prezesem Instytutu Industry 4.0 i pełni też rolę głównego konsultanta. Jest profesorem Wyższej Szkoły Bankowej i Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.
Jego klientami były m.in. następujące organizacje w Polsce: TP SA, PZU SA, Coca-Cola HBC, Polkomtel SA, Polimex-Mostostal, PGZ, FB Łucznik, WZM Warszawa, Huta Mittal, ZGH Bolesław, Delfo SA, SHL Production oraz w Ameryce Południowej, Kanadzie i USA: GM, EaglePitcher, Allied Signal, Bosch, Valeo, Grupo Spicer, Grupo Axa, Grupo Mabe-GE, Grupo Vitro.
Posiada wieloletnie doświadczenie praktyczne i doradcze w zakresie:
Ekspert w dziedzinie zastosowania automatyki w przemyśle, nowoczesnej robotyki, tematyki Industry 4.0 i Internetu Rzeczy. Od początku kariery zawodowej związany z sektorem przemysłowym, szczególnie z zastosowaniami automatyki i techniki napędowej w nowoczesnych liniach produkcyjnych i wytwórczych.
Przez wiele lat związany z firmą Siemens, gdzie jako Członek Zarządu i Dyrektor Sektora Industry odpowiadał za rozwój sprzedaży w takich obszarach jak przemysł samochodowy, chemia, przemysł maszynowy, spożywczy, branża wydobywcza oraz bezpieczeństwo maszyn i linii technologicznych.
Szczególnym obszarem zainteresowania jest przygotowanie polskiego i międzynarodowego przemysłu do czwartej rewolucji przemysłowej. Uczestniczył w pracach Zespołu ds. Transformacji Przemysłowej przy Ministerstwie Rozwoju.
Absolwent Politechniki Warszawskiej, Instytutu Automatyki Przemysłowej, Wydziału Mechaniki Precyzyjnej, a także Akademii im. Leona Koźmińskiego, gdzie ukończył studia MBA. Doktorant SGH w Kolegium Zarządzania i Finansów oraz Społecznej Akademii Nauk w Łodzi
Sonia Bednarek jest absolwentką Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i Bradford University w Wielkiej Brytanii (Studia Magisterskie na kierunku International Business Management). Ukończyła także Handel Międzynarodowy w Instituto Tecnológico Estudios Superiores de Monterrey (ITESM), Campus San Luis Potosí w Meksyku.
Ma doświadczenie jako konsultant i kierownik projektów z zakresu Lean Manufacturing. Wdrażała narzędzia Lean Manufacturing w ramach projektów realizowanych przez firmy doradcze dla takich firm jak: PIT-RADWAR, Fabryka Broni “ŁUCZNIK” Radom, WZI (Wojskowe Zakłady Inżynierii). Prowadzi także szkolenia z zakresu Lean Manufacturing.
Specjalizuje się w obszarach:
W Meksyku pracowała jako manager marketingu w międzynarodowej firmie zajmującej się importem i eksportem puszkowanej żywności.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Akademii Górniczo-Hutniczej. Ukończyła ponadto studia doktoranckie z nauk społecznych na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Zawodowo trener i konsultant z wieloletnim doświadczeniem z zakresu lean management, jakości oraz budowania kultury organizacji w przemyśle i usługach.
Koordynuje, zgodnie z metodologią 3P / Kaizen Cell Design projekty wdrożenia nowych produkcji, wdraża Total Quality Management, buduje kulturę organizacji nastawioną na ciągłe doskonalenie. Prowadzi warsztaty Problem Solving / RCA / 8D, A3, Kaizen, 5S, VSM, SMED, TPM. Zarządza projektami z zakresu lean w procesach usługowych i administracyjnych.
Za cel zawodowy stawia budowanie kultury organizacji ukierunkowanej na ciągły rozwój i poszukiwanie możliwości redukcji strat oraz zapewnienie przepływu we wszystkich procesach w firmie.
Jest Koordynatorem w Fundacji Lean Education oraz wykładowcą z zakresu lean management, zarządzania strategicznego, zarządzania projektami, jakości i socjologii na uczelniach wyższych (AGH i WSGiZ).
Prywatnie pasjonatka podróży i trekkingu.
Założyciel Inicjatywy na rzecz polskiego Przemysłu 4.0
Andrzej Soldaty swoją karierę zawodową związał z obszarem automatyzacji przemysłu. W latach 1986- 1990 kierując Działem Robotyzacji w ROBRA ”Chemoautomatyka” uczestniczył w opracowaniu i wdrożeniu pilotowych aplikacji robotów przemysłowych w przemyśle chemicznym. Kolejne 25 lat pracował dla międzynarodowego koncernu Festo, dostawcy rozwiązań i komponentów automatyki przemysłowej. W tym okresie brał udział w opracowaniu szeregu aplikacji i realizacji projektów automatyzacji w różnych sektorach przemysłu. Współuczestniczył w budowaniu i rozwijaniu firmy Festo w Polsce, prowadził również projekty międzynarodowe na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej. W latach 2010-2015 był Prezesem Zarządu Festo sp. z o.o.
W roku 2016 utworzył „Inicjatywę dla Polskiego Przemysłu 4.0” – ruch społeczny skupiający przedstawicieli przemysłu, biznesu, nauki, który inicjuje, wspomaga i prowadzi działania na rzecz transformacji krajowego sektora przemysłowego.
W roku 2017 został powołany na lidera projektu „Platforma Przemysłu Przyszłości” w Ministerstwie Rozwoju.
Od marca 2019 do grudnia 2020 pełnił funkcję Prezesa Zarządu Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości.
Aktywnie uczestniczy w projektach dotyczących przedmiotowej tematyki, m.in. aktualnie organizuje Centrum Przemysłu 4.0 na Politechnice Śląskiej.
Andrzej Soldaty posiada wykształcenie techniczne w zakresie mechaniki i automatyki, ukończył studia doktoranckie w zakresie ekonomii w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN.
Absolwent Politechniki Śląskiej specjalność konstrukcje maszyn elektrycznych oraz zarządzanie jakością przez ponad 20 lat związany z przemysłem motoryzacyjnym Niemcy, Włochy, Polska – Project manager, Dyrektor Techniczny, Dyrektor Jakości, Koordynator World Class Manufacturing, aktualnie konsultant systemów ciągłego doskonalenia opartych o WCM.
Projekty greenfield Geiger Technology fabryka w Sosnowcu, uruchamianie zarówno systemów zarządzania jak i ponad 70 projektów produkcyjnych w branży motoryzacyjnej dla większości producentów samochodów w Europie (TRW, Bosch, Continental, Fiat, Toyota, Honda, Porsche, Opel, Chrysler, PSA).
Współpraca z ośrodkami badawczymi i naukowymi oraz instytutami; Politechnika Śląska, Politechnika Warszawska, PMI Ten Step Academy, Instytut Kaizen, Akademia Białego Kruka, Prelegent Międzynarodowych Konferencji Six Sigma autor artykułów naukowych.
Specjalizuje się w budowaniu systemu ciągłego doskonalenia ukierunkowanego ściśle na redukcję strat mającego bezpośrednie przełożenie na wyniki finansowe firmy. Całościowe podejście do zarządzania produkcją obejmujące obszary bezpieczeństwa, analizy start, ukierunkowanej poprawy, organizacji miejsca pracy, autonomicznego i profesjonalnego utrzymania ruchu, zarządzanie jakością, logistyki, rozwoju zasobów ludzkich, nowych uruchomień.
Marcin Zieliński pełni funkcję Doradcy Zarządu Instytutu Industry 4.0. Jest menadżerem, pełnił funkcję Wiceprezesa Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. oraz Dyrektora Departamentów Nadzoru Właścicielskiego i Prywatyzacji w Ministerstwie Skarbu Państwa.
Absolwent studiów Executive MBA (realizowanych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów we współpracy z Uniwersytetem Gdańskim i Rotterdam School of Management Erasmus University), Podyplomowego Studium Finansów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego.
Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu procesów restrukturyzacji przedsiębiorstw, realizacji transakcji m&a w ramach procesów prywatyzacji, nadzorze właścicielskim, konsolidacji podmiotów, zarządzaniu portfelem spółek oraz tworzeniu i wdrażaniu strategii.
W ramach pracy w Ministerstwie Skarbu Państwa odpowiadał za nadzór właścicielski m.in.: nad sektorem energetycznym, farmaceutycznym, wydobywczym (kopalnie węgla brunatnego oraz kopalnia węgla kamiennego Bogdanka) oraz za prywatyzację m.in.: Bogdanka S.A., Tauron S.A., Enea S.A., WPEC S.A., Cefarm Białystok, Lumel S.A., Helios sp z o.o., Gamrat S.A., COIG S.A., Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Rafineryjnego S.A., Koneckie Zakłady Odlewnicze S.A.
Jako Wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. odpowiadał za: zarządzanie aktywami (spółki i nieruchomości) i nadzór właścicielski oraz zarządzanie specjalnymi strefami ekonomicznymi (Euro-Park Mielec i Euro-Park Wisłosan). Przeprowadził konsolidację spółek energetycznych: Energia Euro Park sp. z o.o. i Euro-Energetyka sp. z o.o., zreorganizował zarządzanie zespołami pałacowo-parkowymi (hotele i restauracje w obiektach zabytkowych), współtworzył strategię ARP, w tym odpowiadał za utworzenie dwóch funduszy inwestycyjnych zamkniętych aktywów niepublicznych i ich operacyjne uruchomienie.
W swojej karierze zawodowej pełnił także liczne funkcje członka rad nadzorczych, w tym: Przewodniczącego Rady Nadzorczej PGE Polska Grupa Energetyczna S.A., Przewodniczącego Rady Nadzorczej Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa S.A., Przewodniczącego Rady Nadzorczej PGE Trading GmbH oraz Przewodniczącego Rady Nadzorczej Euroterminal Sławków sp. z o.o.
Marcin Gajewski jest obecnie doktorantem w SWSPiZ Łódź w zakresie zarządzania wiedzą w systemach ciągłego doskonalenia procesów produkcyjnych. Jest trenerem KAIZEN. Pracuje w spółkach włoskiej GRUPY CLN w POLSCE gdzie zajmuje stanowisko CIO. Jest członkiem Rady Nadzorczej programu/systemu World Class Manufacturing w Delfo Polska SA.
Ma na swoim koncie publikacje w zakresie organizacji procesów produkcyjnych, logistyki, systemów ERP, systemów ciągłego doskonalenia, w tym World Class Manufacturing.
Prowadził consulting w zakresie:
Jan Grudziński jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskał również tytuł doktorski i nadal jest aktywnym wykładowcą. Kilkanaście lat spędził w Ameryce Południowej (w Meksyku) gdzie pracował w przemyśle jako konsultant, będąc równocześnie zapraszanym przez wyższe uczelnie do dzielenia się w roli profesora i wykładowcy swoim doświadczeniem z biznesu. Działał w branży samochodowej i energetycznej.
Od wielu lat odnosi sukcesy jako top menedżer w GE Engineering Office EDC w Warszawie, wykorzystując swoją wiedzę inżyniera i wybitne umiejętności analityczne.