Od 1800 roku przeżyliśmy trzy rewolucje przemysłowe. Powodem, dla którego nazwano je „rewolucjami” przemysłowymi jest to, że innowacje, które je napędzały, nie tylko nieznacznie poprawiły produktywność i wydajność, ale całkowicie zrewolucjonizowały sposób produkcji towarów i wykonywania pracy.
Jesteśmy teraz w czwartej rewolucji przemysłowej, znanej również jako Przemysł 4.0, która przenosi automatyzację i komputeryzację, które widzieliśmy podczas trzeciej rewolucji przemysłowej, w przyszłość. Przemysł 4.0 sprawia, że wszystko w Twoim łańcuchu dostaw jest „inteligentne” – od inteligentnej produkcji i fabryk po inteligentne magazynowanie i logistykę. Ale Przemysł 4.0 nie kończy się na łańcuchu dostaw.
Łączy się z systemami zaplecza, takimi jak planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP), aby zapewnić firmom bezprecedensowy poziom widoczności i kontroli. Krótko mówiąc, Przemysł 4.0 jest ważną częścią cyfrowej transformacji każdej firmy.
Mapa drogowa (plan transformacji firmy w kierunku Industry 4.0) wg. wymagań PARP
Zawartość merytoryczna:
Audyt potencjału Industry 4.0
Cel usługi:
Celem audytu jest zbudowanie planu usprawnienia działania przedsiębiorstwa w celu wdrożenia Indutry 4.0, a tym samym poprawienia efektywności realizowanych procesów – KPI przedsiębiorstwa . W szczególności zaproponowania sposobu, terminów i celów realizowania prac projektowych i implementacji konkretnych narzędzi Industry 4.0 w firmie (lub przygotowania przedsiębiorstwa do ich wdrożenia), stworzenie harmonogramu działań długoterminowych, oraz zaproponowanie sekwencji działań dla konkretnego wdrożenia pilotażowego– działania krótkoterminowe.
Ramowy program usługi
Przebieg audytu:
Zakres merytoryczny audytu:
Efekty usługi
Czas realizacji: 16 h lekcyjnych
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami związanymi z tematyką Lean / KAIZEN / WCM / Six Sigma w dobie czwartej rewolucji przemysłowej. Poznają także rolę jaką narzędzia szczupłego wytwarzania i ciągłego doskonalenia pełnią w przygotowaniu przedsiębiorstw do rozpoczęcia wdrażania technologii Industry 4.0.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Uczestnik pozna podstawowe zasady Lean Management, KAIZEN, Six Sigma i WCM na poziomie umożliwiającym zrozumienie ich roli w przygotowaniu zakładu do wdrożenia technologii Przemysłu 4.0.
Czas realizacji: 16 h lekcyjnych
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze zmianami w sposobie zarządzania personelem , które wymuszone zostaną przez czwartą rewolucję przemysłową. Dowiedzą się, jakie kompetencje będą coraz bardziej pożądane na rynku pracy, oraz jak należy przygotować pracowników do zmian które nieść ze sobą będzie wdrożenie Industry 4.0.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Uczestnik pozna zasady funkcjonowania systemów sugestii pracowniczych oraz sposoby motywowania pracowników. Przygotowany będzie do odpowiedniego przeprowadzenia pracowników firmy przez zmiany, które niesie ze sobą wdrożenie technologii Przemysłu 4.0.
Czas realizacji: 16 h lekcyjnych
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z modelami biznesowymi w kontekście Industry 4.0. Uczestnicy poznają także metody analizy modeli oraz zapoznają się ze sposobami mapowania i doskonalenia procesów biznesowych.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Uczestnik pozna sposoby przedstawiania i analizy procesów biznesowych realizowanych w przedsiębiorstwie. Pozna zarówno aktualne modele biznesowe, jak i te które rozwijać będą się wraz z wdrażaniem Przemysłu 4.0 w organizacji.
Cel usługi:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z technologiami i narzędziami Przemysłu 4.0 bezpośrednio wspierającymi utrzymanie ruchu.
Ramowy program usługi
Efekty usługi
Uczestnicy poznają zasady autonomicznego, planowego i predyktywnego utrzymania ruchu – elementów TPM, a także technologie Przemysłu 4.0, które bezpośrednio wspierać będą Dział Utrzymania Ruchu. Uczestnik dowie się jak ocenić, czy jego przedsiębiorstwo Est gotowe na wdrożenie omawianych narzędzi.
Cel usługi:
Celem usługi jest przygotowanie zakładu Klienta do wdrożenia narzędzi Industry 4.0 w swojej organizacji. Większość polskich przedsiębiorstw nie posiada w swoich strukturach specjalistów zajmujących się zagadnieniami związanymi z Przemysłem 4.0. Wsparcie zakładu to także przygotowanie go do zbierania odpowiednich danych, które wykorzystane zostaną do implementacji Przemysłu 4.0, czy też porządkowanie i optymalizowanie procesów produkcyjnych i biznesowych przed wprowadzeniem innowacyjnych i często drogich rozwiązań.
Ramowy program uslugi:
Etap 1 – Diagnostyka i audyt
Etap 2 – Rozwijanie świadomości i wiedzy pracowników i kierownictwa
Etap 3 – Przygotowanie zakładu do wdrożeń Industry 4.0
Efekty usługi:
Przedsiębiorstwo gotowe na wdrożenie narzędzi Industry 4.0. Pracownicy zaznajomieni są z ich rolą we wdrożeniu, a kadra menadżerska zapoznana jest z metodologią zarządania zmianą. Przedsiębiorstwo poznaje także zastosowanie poszczególnych narzędzi Industry 4.0, które zaproponowane zostaną przez Konsultantów m.in. poprzez szkolenia i wizyty benchmarkingowe.
Potrzebujesz doradztwa
w sprawie usług Industry 4.0?
Zadzwoń i dowiedz się więcej
lub wyślij wiadomość do naszego eksperta.