O nas / Rada programowa

Jesteśmy firmą doradczą, która świadczy przede wszystkim usługi mające na celu optymalizację działania oraz osiągnięcie wysokiej efektywności i innowacyjności przedsiębiorstw produkcyjnych, firm usługowych i innych grup klientów.

Świadczymy usługi na rynku globalnym. Dotychczas zrealizowaliśmy projekty dla przedsiębiorstw działających na rynku południowo-amerykańskim oraz europejskim. Jesteśmy mobilni, nie istnieją dla nas bariery geograficzne ani kulturowe czy językowe. Jednocześnie współpraca zagraniczna wzbogaciła nas, dzięki czemu możemy zaoferować naszym klientom szerokie spektrum różnorodnych rozwiązań.

Skuteczność działania, innowacyjność, znajomość aktualnej wiedzy i praktyki biznesu, międzynarodowość oraz gwarancja poufności – to nasze atuty.

Prof. Bogdan Nogalski

PRZEWODNICZĄCY RADY

Dr. Sebastian Grabowski

CZŁONEK RADY

Michał Siedlecki

CZŁONEK RADY

Rada Programowa

Rada Programowa jest organem doradczym Zarządu Instytutu Instustry 4.0.

Zadaniem Rady Programowej jest wsparcie merytoryczne i doradcze, w tym wskazywanie obszarów tematycznych i długoterminowych kierunków rozwoju działalności Instytutu oraz sygnalizowanie istotnych i aktualnych problemów branży, które powinny znaleźć się w sferze zainteresowania Instytutu.

Członkowie Rady opiniują, służą radą i doświadczeniem, wyznaczają dalekosiężny horyzont rozwoju.

Wykonywanie funkcji członka Rady Programowej ma charakter społeczny i nie jest wynagradzane a ewentualna praca w Zespołach Programowych Rady może być wynagradzana na podstawie odrębnych umów.

NASZA RADA PROGRAMOWA

Prof.  Bogdan Nogalski

Przewodniczący Rady

Profesor tytularny nauk ekonomicznych w zakresie organizacji i zarządzania. Obecnie profesor w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Wcześniej w latach 1973-2018 pracownik badawczo-dydaktyczny Uniwersytetu Gdańskiego.

Doktor honoris causa Uniwersytetu Biottera w Bukareszcie [2004] i Politechniki Śląskiej w Gliwicach [2016]. Zajmuje się problemami zarządzania organizacjami oraz doskonalenia różnorodnych form organizacji i systemów zarządzania. Specjalnością naukową jest problematyka dotycząca różnorodnych aspektów zarządzania strategicznego, w tym innowacyjność.

Więcej

Autor wielu oryginalnych – z tego zakresu – prac naukowo badawczych, aplikacyjnych oraz ekspertyz. Posiada doświadczenie w kierowaniu instytucjami naukowymi oraz projektami naukowo – badawczymi o charakterze wdrożeniowym. Pełni i pełnił odpowiedzialne funkcje w środowisku naukowym. Jest Honorowym Przewodniczącym Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk.

W latach 2003-2020 był jego Przewodniczącym. W latach 2007-2016 był członkiem Sekcji Nauk Ekonomicznych Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów, a w latach 2013–2016 jej Przewodniczącym i członkiem Prezydium tej Komisji. Doświadczony ekspert ds. restrukturyzacji przedsiębiorstw.

Prof. Bogdan Nogalski to doświadczony członek Rad Nadzorczych różnych przedsiębiorstw i instytucji. Obecnie przewodniczący Rady Nadzorczej spółki giełdowej SEKO S.A. w Chojnicach.

Michał Siedlecki

Członek Rady

Absolwent Politechniki Warszawskiej na Wydziale Mechaniczno-Technologicznym w Instytucie Organizacji i Zarządzania. Początki jego kariery związane były z Instytutem Organizacji Przemysłu Maszynowego, gdzie w latach 1982-1987 był zatrudniony jako Starszy Asystent. Następnie do 1988 roku pełnił stanowisko Projektanta Systemów w „InterAms II” Sp. z o.o.

Więcej

Będąc jednym z twórców SIMPLE S.A odpowiadał na stanowisku Głównego Projektanta Systemów za tworzenie i rozwój oferowanych rozwiązań. W latach 1992-1997 członek Zarządu Spółki odpowiedzialny za rozwój.

Po roku 1997 wrócił na stanowisko Głównego Projektanta Systemów i zajmował się tworzeniem podstawowego produktu firmy – systemu SIMPLE SYSTEM V. W 2006 roku został powołany na stanowisko Wiceprezesa Zarządu SIMPLE S.A., odpowiedzialnego za rozwój produktów, a w grudniu 2007 roku objął stanowisko Prezesa Zarządu.

Od roku 2021 pełni Dyrektora do spraw Badań i Rozwoju. Obecnie zajmuje się implementacją algorytmów sztucznej inteligencji do systemów SIMPLE.

Dr. Sebastian Grabowski

Członek Rady

Prezes Fundacji ArchitectsPL zajmującej się popularyzacją idei otwartości oraz nowych technologii w miastach polskich, gdzie min. przy współpracy z samorządami  Polski  oraz Litwy w roku 2019, Fundacja ustanowiła Rekord Guinnessa.  W latach 2018 – 2021 Pełnomocnik Prezesa Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji ds. Smart City.

Więcej

Absolwent  wielu polskich Uczelni : Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego , Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, doktorat Wydziału Dziennikarstwa, Informacji  i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy badawczej zajmował się  się tematyką Otwartych Ekosystemów Informacyjnych, Otwartych Danych oraz  Interakcjami pomiędzy użytkownikami sieci telekomunikacyjnych i Internetu. Od kilku lat związany również  z Akademią Górniczo Hutniczą w Krakowie, członek Rady Społecznej Wydziału Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji oraz z Politechniką Warszawską, Wydziałem Matematyki  i Nauk Informacyjnych, zasiada w Radzie Pracodawców.

W roku 2017 wyróżniony przez Polska Izbę Informatyki i Telekomunikacji tytułem „Cyfrowa Osobowość roku 2017 w Polsce”.

W roku 2021 otrzymał wyróżnienie specjalne redakcji MIT Sloan Management Review Polska oraz ICAN Institute w kategorii Odpowiedzialna Technologia – Mistrz Innowacyjnej Transformacji.

Zawodowo od 20 lat związany z branżą telekomunikacyjną, gdzie pełnił funkcje Dyrektora  Internetu Rzeczy i Zaawansowanych Technologii Orange Polska,  Dyrektora Centrum Badawczo – Rozwojowego Orange Polska, Dyrektora Platform Usługowych i Middleware Orange Labs  oraz  API Transformation Leader  for Europe . Najciekawsze projekty w jakich brał udział to min:  BIHAPI www.bihapi.pl, największa Polska inicjatywa otwierająca samorządy polskie nagrodzona, nagrodą specjalną jako najlepszy projekt Smart City w 2016 roku. „Dane po warszawsku” projekt zrealizowany z funduszy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, dzięki któremu zostało udostępnionych w Warszawie ponad 230 zbiorów otwartych danych reprezentujących Miasto st. Warszawę.

Twórca jednej z najbardziej popularnych nazw marketingowych „ZETAFON”

NASZ ZESPÓŁ – BOUTIQUE EKSPERTÓW

Tomasz Haiduk

Prezes Zarządu

Ekspert w dziedzinie zastosowania automatyki w przemyśle, nowoczesnej robotyki, tematyki Industry 4.0 i Internetu Rzeczy. Od początku kariery zawodowej związany z sektorem przemysłowym, szczególnie z zastosowaniami automatyki i techniki napędowej w nowoczesnych liniach produkcyjnych i wytwórczych.

Przez wiele lat związany z firmą Siemens, gdzie jako Członek Zarządu i Dyrektor Sektora Industry odpowiadał za rozwój sprzedaży w takich obszarach jak przemysł samochodowy, chemia, przemysł maszynowy, spożywczy, branża wydobywcza oraz bezpieczeństwo maszyn i linii technologicznych.

Więcej

Szczególnym obszarem zainteresowania jest przygotowanie polskiego i międzynarodowego przemysłu do czwartej rewolucji przemysłowej. Uczestniczył w pracach Zespołu ds. Transformacji Przemysłowej przy Ministerstwie Rozwoju.

Absolwent Politechniki Warszawskiej, Instytutu Automatyki Przemysłowej, Wydziału Mechaniki Precyzyjnej, a także Akademii im. Leona Koźmińskiego, gdzie ukończył studia MBA. Doktorant SGH w Kolegium Zarządzania i Finansów oraz Społecznej Akademii Nauk w Łodzi

Mariusz Bednarek

Wiceprezes Zarządu

Mariusz Bednarek jest Wiceprezesem Instytutu Industry 4.0 i pełni też rolę głównego konsultanta. Jest profesorem Wyższej Szkoły Bankowej i Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Jego klientami były m.in. następujące organizacje w Polsce: TP SA, PZU SA, Coca-Cola HBC, Polkomtel SA, Polimex-Mostostal, PGZ, FB Łucznik, WZM Warszawa, Huta Mittal, ZGH Bolesław, Delfo SA, SHL Production oraz w Ameryce Południowej, Kanadzie i USA: GM, EaglePitcher, Allied Signal, Bosch, Valeo, Grupo Spicer, Grupo Axa, Grupo Mabe-GE, Grupo Vitro.

Więcej

Posiada wieloletnie doświadczenie praktyczne i doradcze w zakresie:

  • projektowania, restrukturyzacji i wdrażania procesów oraz towarzyszących im struktur, linii technologicznych, narzędzi, wskaźników, dobrych praktyk w zakresie zarządzania procesami biznesowymi oraz produkcyjnymi w organizacjach o różnych kulturach (Europa, Ameryka Południowa. USA);
  • audytów systemów jakości oraz projektowania i wdrażania systemów w oparciu o TQM i ISO w organizacjach o różnych kulturach (Europa, Ameryka Południowa);
  • nadzorowania projektów międzynarodowych w roli ich dyrektora oraz eksperta organizacji rządowych i międzynarodowych (Europa, Ameryka Południowa, USA, Kanada);
  • moderowanie spotkań wiodących do uzgodnień w warunkach konfliktu interesu (np. podział zadań i odpowiedzialności pomiędzy członkami Konsorcjum) (Europa, Ameryka Południowa);
  • warsztatów i szkoleń w zakresie powyższych kompetencji.

 

Sonia Bednarek

Konsultant

Sonia Bednarek jest absolwentką Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i Bradford University w Wielkiej Brytanii (Studia Magisterskie na kierunku International Business Management). Ukończyła także Handel Międzynarodowy w Instituto Tecnológico Estudios Superiores de Monterrey (ITESM), Campus San Luis Potosí w Meksyku.

Ma doświadczenie jako konsultant i kierownik projektów z zakresu Lean Manufacturing. Wdrażała narzędzia Lean Manufacturing w ramach projektów realizowanych przez firmy doradcze dla takich firm jak: PIT-RADWAR, Fabryka Broni “ŁUCZNIK” Radom, WZI (Wojskowe Zakłady Inżynierii). Prowadzi także szkolenia z zakresu Lean Manufacturing.

WIĘCEJ

Specjalizuje się w obszarach:

  • wdrażania elementów Lean Manufacturing takich jak 5S, TPM, VSM i szkolenia ONE-POINT-LESSON;
  • organizacji stanowisk pracy i standaryzacji pracy;
  • innowacji w negocjacjach międzynarodowych;
  • wprowadzaniu nowych produktów marek globalnych na rynki narodowe;
  • wymiany międzynarodowej.

 

W Meksyku pracowała jako manager marketingu w międzynarodowej firmie zajmującej się importem i eksportem puszkowanej żywności.

Andrzej Soldaty

Partner / Konsultant

Założyciel Inicjatywy na rzecz polskiego Przemysłu 4.0 

Andrzej Soldaty swoją karierę zawodową związał z obszarem automatyzacji przemysłu. W latach 1986- 1990 kierując Działem Robotyzacji w ROBRA ”Chemoautomatyka” uczestniczył w opracowaniu i wdrożeniu pilotowych aplikacji robotów przemysłowych w przemyśle chemicznym. Kolejne 25 lat pracował dla międzynarodowego koncernu Festo, dostawcy rozwiązań i komponentów automatyki przemysłowej. W tym okresie brał udział w opracowaniu szeregu aplikacji i realizacji projektów automatyzacji w różnych sektorach przemysłu. Współuczestniczył w budowaniu i rozwijaniu firmy Festo w Polsce, prowadził również projekty międzynarodowe na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej. W latach 2010-2015 był Prezesem Zarządu Festo sp. z o.o.

WIĘCEJ

W roku 2016 utworzył „Inicjatywę dla Polskiego Przemysłu 4.0” – ruch społeczny skupiający przedstawicieli przemysłu, biznesu, nauki, który inicjuje, wspomaga i prowadzi działania na rzecz transformacji krajowego sektora przemysłowego.

 W roku 2017 został powołany na lidera projektu „Platforma Przemysłu Przyszłości” w Ministerstwie Rozwoju.

Od marca 2019 do grudnia 2020  pełnił funkcję Prezesa Zarządu Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości.

Aktywnie uczestniczy w projektach dotyczących przedmiotowej tematyki, m.in. aktualnie organizuje  Centrum Przemysłu 4.0 na Politechnice Śląskiej.

Andrzej Soldaty posiada wykształcenie techniczne w zakresie mechaniki i automatyki, ukończył studia doktoranckie w zakresie ekonomii w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN.

 

 

Marcin Zieliński

Doradca Zarządu Instytutu Industry 4.0

Marcin Zieliński pełni funkcję Doradcy Zarządu Instytutu Industry 4.0. Jest menadżerem, pełnił funkcję Wiceprezesa Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. oraz Dyrektora Departamentów Nadzoru Właścicielskiego i Prywatyzacji w Ministerstwie Skarbu Państwa.

Absolwent studiów Executive MBA (realizowanych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów we współpracy z Uniwersytetem Gdańskim i Rotterdam School of Management Erasmus University), Podyplomowego Studium Finansów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego.

WIĘCEJ

Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu procesów restrukturyzacji przedsiębiorstw, realizacji transakcji m&a w ramach procesów prywatyzacji, nadzorze właścicielskim, konsolidacji podmiotów, zarządzaniu portfelem spółek oraz tworzeniu i wdrażaniu strategii.

W ramach pracy w Ministerstwie Skarbu Państwa odpowiadał za nadzór właścicielski m.in.: nad sektorem energetycznym, farmaceutycznym, wydobywczym (kopalnie węgla brunatnego oraz kopalnia węgla kamiennego Bogdanka) oraz za prywatyzację m.in.: Bogdanka S.A., Tauron S.A., Enea S.A., WPEC S.A., Cefarm Białystok, Lumel S.A., Helios sp z o.o., Gamrat S.A., COIG S.A., Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Rafineryjnego S.A., Koneckie Zakłady Odlewnicze S.A.

Jako Wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. odpowiadał za: zarządzanie aktywami (spółki i nieruchomości) i nadzór właścicielski oraz zarządzanie specjalnymi strefami ekonomicznymi (Euro-Park Mielec i Euro-Park Wisłosan). Przeprowadził konsolidację spółek energetycznych: Energia Euro Park sp. z o.o. i Euro-Energetyka sp. z o.o., zreorganizował zarządzanie zespołami pałacowo-parkowymi (hotele i restauracje w obiektach zabytkowych), współtworzył strategię ARP, w tym odpowiadał za utworzenie dwóch funduszy inwestycyjnych zamkniętych aktywów niepublicznych i ich operacyjne uruchomienie.

W swojej karierze zawodowej pełnił także liczne funkcje członka rad nadzorczych, w tym: Przewodniczącego Rady Nadzorczej PGE Polska Grupa Energetyczna S.A., Przewodniczącego Rady Nadzorczej Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa S.A., Przewodniczącego Rady Nadzorczej PGE Trading GmbH oraz Przewodniczącego Rady Nadzorczej Euroterminal Sławków sp. z o.o.

Marcin Gajewski

Konsultant

Marcin Gajewski jest obecnie doktorantem w SWSPiZ Łódź w zakresie zarządzania wiedzą w systemach ciągłego doskonalenia procesów produkcyjnych. Jest trenerem KAIZEN. Pracuje w spółkach włoskiej GRUPY CLN w POLSCE gdzie zajmuje stanowisko CIO. Jest członkiem Rady Nadzorczej programu/systemu World Class Manufacturing w Delfo Polska SA.

Ma na swoim koncie publikacje w zakresie organizacji procesów produkcyjnych, logistyki, systemów ERP, systemów ciągłego doskonalenia, w tym World Class Manufacturing.

WIĘCEJ

Prowadził consulting w zakresie:

  • bezpieczeństwa informacji zgodnie z normą ISO 27001
  • automatyzacji procesów zarządzania;
  • procesów logistycznych logistyki wewnętrznej i zewnętrznej
  • dostarczania usług informatycznych zgodnie z ITIL

 

Jan Grudziński

Konsultant

Jan Grudziński jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskał również tytuł doktorski i nadal jest aktywnym wykładowcą. Kilkanaście lat spędził w Ameryce Południowej (w Meksyku) gdzie pracował w przemyśle jako konsultant, będąc równocześnie zapraszanym przez wyższe uczelnie do dzielenia się w roli profesora i wykładowcy swoim doświadczeniem z biznesu. Działał w branży samochodowej i energetycznej.

Od wielu lat odnosi sukcesy jako top menedżer w GE Engineering Office EDC w Warszawie, wykorzystując swoją wiedzę inżyniera i wybitne umiejętności analityczne.